יום חמישי, 14 בפברואר 2013

Lovely Bloodflow.


כשהייתי בצבא, עברתי הרצאה שנקראת "חשיבה יצירתית". בגדול, דרכים לחשוב מחוץ לקופסא.
כל הרעיונות שעולים לכם בראש וכל ההרגלים שרכשתם והתרגלתם אליהם במהלך החיים, נסו לשים אותם בצד, להרפות מהכל ולהתחיל מחדש.

חזרתי הביתה באותו סוף שבוע עם המון מחשבות מההרצאה, אנחנו מסוגלים לחיות שנים בדרכים מצומצמות, הקבעון נוסע איתנו לעבודה וחוזר איתנו הביתה, וגם כשחשבנו שעשינו שינוי בחיים, גם הוא, נגזרת של ההרגל הקודם ובסופו של דבר, אנחנו מוצאים את עצמנו בסוף הדרך עם הרבה פניות קטנות, רחובות צרים שיוצאים מאותו רחוב ראשי ומעט מאד מחלפים.
לקחתי את האוטו ובתא מטען ישבו כל ההרהורים, בדרך חזרה הביתה, יש שתי דרכים: דרך אחת שדרכה תמיד נסעתי. היא צפופה, חבויה בין הבתים הגדולים בעיר ומעוקלת, כך ששדה הראייה בעייתי. אבל תמיד חוזרת דרכה. פשוט כי ההרגל גובר על ההיגיון. החלטתי לפנות שמאלה ולנסוע בדרך השניה. התוצאות היו די ברורות: הכביש רחב, הנוף על ירושלים מרהיב והפחד שמא יקפוץ יצור חי או בן אנוש בין המכוניות, לא קיים. חזרתי הביתה עם חיוך, מרוצה ששברתי קבעון, גם אם מינורי ושולי, בחיי.



אני לא יודעת אם וויל ויזנפלד, השם מאחורי "Baths" עבר את אותה הרצאה שאני עברתי, אבל מה שבטוח - הוא יצא מהקופסא המוזיקלית. באלבום שהוציא בשנת 2010, Cerulean, מצליח באט'ס לשבור את כל המוסכמות המוזיקליות.

רק לאחרונה הצלחתי להנות מבאט'ס, אולי כי זה התנגש עם כל מה ששמעתי לפני, האוזן שלי היתה צריכה לעבור תהליך של שינוי יצירתי, איטי ומהנה, יש לציין, אך יציאה מהקבעון ששרר בתוכה, לקחה זמן.
הקצב חסר כל קצב בשיריו, יטריף את כל מה ששמעתם לפני, המילים המעטות והצלילים המרובים ישנו לכם את כל הצורות בגוף. לב מצויר כקווים ארוכים וכדורים בצורת ריבוע מונחים על השולחן, יציבים ועמידים.
כל מה שחשבתם לפני, משתנה. באט'ס ירגש וישאב אתכם לתוך כאוס רעשים וקולות שיעשה לכם סדר ויקבע סטנדרטים חדשים לשינויים בחיים.

מומלצים:
Baths - Indoorsy
Baths - Lovely Bloodflow

תגובה 1:

  1. נו, מתי כבר ההמלצות הבאות? כמה אפשר לשמוע אותם בלופ ולחכות לפוסטים הבאים?

    השבמחק